Реформа на високому старті

Реформа на високому старті

Процес утворення ПАТ «Українська залізниця» — справа місяця, максимум двох. «Магістраль» побувала у Львові на семінарі-нараді, де саме питання реформування галузі були у фокусі уваги учасників.

Західний вектор з українським акцентом

Власне, відразу слід виокремити кілька блоків питань, які розглядали на семінарі. Перший — заходи щодо реєстрації ПАТ «Українська залізниця», другий — подальші кроки після утворення компанії, третій — соціальний захист працівників і четвертий — зміни у кадровій політиці та впровадження мотиваційних механізмів. Не оминули увагою і досвід реформування інших залізниць. Зокрема про зміни на словацьких залізницях розповів генеральний представник Словацької державної залізничної вантажної компанії (АТ ЗССК Карго) в Україні Йосеф Вірба.

На правах господаря семінар-нараду відкрив начальник Львівської залізниці Богдан Піх.

— Реформа Укрзалізниці — це розвиток галузі за західним вектором. А саме Львівська залізниця має найбільше пунктів стикування з нашими європейськими сусідами. Хто як не ми знаємо їх досягнення та проблеми. І цей досвід всім нам треба враховувати, здійснюючи перетворення в галузі, — зазначив очільник Львівської магістралі.

За словами Богдана Петровича, важливо якнайскоріше розпочати реформу, проте права на помилки у залізничників немає. Адже сьогодні ситуація в суспільстві дуже напружена.

— Люди дуже гостро реагують на події, а тому будь-який прокол чи недопрацювання при реформуванні може вилитися у серйозні проблеми. Ми маємо ретельно прорахувати кожен крок, аби забезпечити необхідні обсяги перевезень і підтримувати безпеку руху на належному рівні, — зазначив Б. Піх.

Власне, про складність проведення реформ в українських реаліях зазначив один з модераторів семінару-наради ректор Державного економіко-технологічного університету транспорту Михайло Макаренко.

— Ми повинні чітко усвідомлювати, що наші проблеми, крім нас, ніхто не вирішуватиме. Якщо всі європейські країни надавали допомогу своїм залізницям, направляючи субсидії на відновлення та розбудову інфраструктури, то українським залізничникам очікувати якоїсь фінансової допомоги з боку держави не доводиться, — зауважив М. Макаренко.

За його словами, лише ефективна й безперебійна робота галузі дозволить залучити додаткові інвестиції у свій розвиток і вибратися з того тяжкого стану, в якому вона сьогодні перебуває.

Сьогодні вже думаємо про завтра

Директор з реформування, майнової та правової політики Укрзалізниці Євген Кравцов поінформував присутніх, що 2 вересня Кабінет Міністрів України затвердив статут майбутнього товариства, а це відкриває прямий шлях до реєстрації ПАТ «Українська залізниця». На фінішній прямій — суто технічне питання затвердження урядом членів правління (на інфографіці зображений алгоритм старту роботи товариства).

— Безперечно, що всіх на залізницях цікавить питання, що відбуватиметься вже після утворення товариства. В найближчій перспективі, крім нової назви, особливих змін не буде. Проте в середньо- та довгостроковий період будуть здійснені серйозні структурні реформи. Перш за все, передбачається, що буде проведено виокремлення трьох компаній, які спочатку функціонуватимуть як філії. Вони будуть зосереджені на таких напрямках роботи, як вантажна робота, інфраструктура та пасажирські перевезення. Згідно зі статутом ПАТ «Українська залізниця» при правлінні товариства передбачене створення комітету з реформування. Саме на ньому готуватимуться рішення щодо стратегії розвитку кожної окремої вертикально-інтегрованої філії, які згодом будуть організовуватися у компанії. Проте зазначу, що всі зміни відбуватимуться після ретельного їх опрацювання та обговорення (в тому числі й на залізницях), — зазначив Є. Кравцов.

Якщо ж казати про терміни, то передбачається, що 2015—2016 рр. — це перехідний етап, на якому буде завершено створення всіх філій. Можливо, на ньому вже буде проведене виведення ряду філій в окремі майнові комплекси. Другий етап — перехід філій у компанії — має відбутися до кінця 2017 р., а створення кінцевої холдингової структури має завершитися до 2020 р.

Стратегію вимагає МВФ

pat.jpgВзагалі Українські залізниці у ході реформування очікує зміна парадигми та впровадження інноваційної моделі розвитку.

— Буде запроваджена ефективна реновація основних фондів, особливо їх активної частини — тягового рухомого складу, зношеного майже повністю. Відбуватиметься це як за рахунок внутрішніх джерел, а це майже 30 млрд грн на рік (що з урахуванням мультиплікатора додатково становитиме понад 100 млрд у ВВП), так і за рахунок участі приватного капіталу, що становитиме не менше 7 млрд грн на рік, — зазначив у ході семінару у Львові начальник Департаменту реформування та корпоративного розвитку Укрзалізниці Андрій Буковський.

Ще один момент, на якому закцентував увагу Андрій Вікторович, це запуск програми завантаження потужностей, що вивільняються.

— Її реалізація дозволить завантажити понад 50 структурних підрозділів та освоїти випуск продукції для потреб галузі орієнтовно на суму від 2,7 до 7 млрд грн, — вважає А. Буковський.

Також слід зазначити, що сьогодні постала нагальна потреба у розробці та затвердженні стратегії розвитку галузі. Це, до речі, й вимога Міжнародного валютного фонду як підстава для надання кредиту. Як запевнили на нараді, робота в цьому напрямку вже ведеться. Так, експертна група під головуванням Анатолія Лашка вже розробила концепцію стратегії розвитку ПАТ «Українська залізниця». Реформатори сподіваються, що невдовзі після утворення ПАТ «Українська залізниця» її приймуть.

Директор з реформування, майнової та правової політики Укрзалізниці Євген КРАВЦОВ:

krav.JPG«Сьогодні відкритий прямий шлях до утворення нової компанії. Алгоритм дій наступний. Реєстрація ПАТ «Українська залізниця» і перше засідання правління відбуватимуться в один і той же день. Ми вже відпрацювали всі технічні моменти, тож сподіваємося, що все вийде якнайкраще. Під час першого засідання правління буде затверджений склад філій. Відразу зазначу, що попередній їх перелік уже пропрацьований, проте попереду ще розгляд та затвердження бізнес-планів.

Власне, в день старту ПАТ «Українська залізниця» треба буде провести реєстрацію філій. З цього моменту вся господарська діяльність має вестися від імені нової зареєстрованої компанії. Тож необхідно поінформувати всі сторонні організації про початок діяльності товариства як правонаступника підприємств, що припиняють свою діяльність.

Відразу хочу попередити фінансистів і юристів (адже саме на них ляже основна відповідальність), що протягом найближчих днів після утворення товариства необхідно буде відкрити рахунки в одному з державних банків (питання обрання фінансового закладу вирішиться вже найближчим часом).

А всіх залізничників хочу поінформувати про те, що згідно з чинним законодавством трудові відносини з новоствореною компанією буде подовжено автоматично».

Кадрова політика — на шляху змін

marina.JPGЗа думкою директора з корпоративного управління та мотивації персоналу Оксани Маріної, ПАТ «Українська залізниця» має стати одним із найкращих роботодавців України:

«Кадрова політика буде спрямована на створення кваліфікованого, високопродуктивного та згуртованого колективу, який своєчасно реагуватиме на вимоги ринку з урахуванням стратегії розвитку. А вона базуватиметься на чотирьох пріоритетних фокусах: зниження рівня корупції, клієнтоорієнтованість, підвищення оперативної ефективної та інвестиційної привабливості.

Процедура прийому персоналу на роботу буде абсолютно прозорою, а рішення ухвалюватимуться колегіально. Найкращі світові практики буде впроваджено в усі бізнес-процеси товариства. Важливо також, що буде втілена система управління, спираючись на показники KPI (ключові показники ефективності). І як наслідок, користувачі отримають нову якість послуг, а саме товариство стане інвестиційно привабливим.

Уже зараз у залізничній галузі триває масштабна й активна робота — ПАТ «Українська залізниця» запропонує співробітникам безпечні й комфортні умови праці, розвиток і кар’єрне зростання та соціальну відповідальність.

Зауважу, що ми продуктивно працюємо з нашими профспілками й зацікавлені у ході реформування досягти адресності соціального пакета».

Соціальний вектор змін

У своїх виступах та репліках забезпечити максимальний соціальний захист працівників закликали голова Ради профспілки залізничників і транспортних будівельників Вадим Бубняк та голова Вільної профспілки машиністів України Семен Каріков.

BUBN.JPG«Реформа залізничного транспорту — це, перш за все, збереження робочих місць. Крім того, реформування стане зрозумілим для кожного залізничника лише тоді, коли він відчує зміни в оплаті праці. Якщо цього не відбуватиметься, то працівники не зрозуміють сенсу змін. Нинішній рівень зарплати жодною мірою не мотивує людей до якісного і відповідального виконання своїх обов’язків. Колективи, які на належному рівні виконують свою роботу, мають такий само рівень, як і ті, які допускають проколи.

Власне, сьогодні ми на 15-му місці за рівнем середньої зарплати серед інших галузей промисловості, що не відповідає складності та відповідальності роботи у залізничній галузі», — зазначив Вадим Бубняк.

buk.JPGНачальник Департаменту реформування та корпоративного розвитку Укрзалізниці Андрій БУКОВСЬКИЙ:

«Завдання команди реформаторів, по-перше, забезпечити необхідний темпоритм трансформаційних перетворень, а по-друге, і це головне, — не допустити прийняття рішень, які призведуть до незворотних негативних наслідків. Кожен крок має бути зваженим, відпрацьованим на пілотних проектах, аби не завдати руйнівних змін галузі. Це і питання аутсорсингу, і приватного перевізника. Ціна помилки буде надзвичайно високою».

 
Для добавления комментариев Вы должны быть зарегистрированы.
регистрация | авторизация
 Сентябрь 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
вс
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
Як Ви адаптуєтеся до спекотних днів?
Не вилажу з водойми (1)
+35 це хіба спека? (1)
П’ю багато зеленого чаю (0)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя Погода в Києві
 
Все права защищены c 1992-2010 Редакция газеты "Магистраль"
При полной перепечатке материала ссылка на статью обязательна.
При частичной перепечатке материалов сайта ссылка на www.magistral-uz.com.ua обязательна.
Контакты: Тел. / факс: 465-01-90, E-mail: magistral@uz.gov.ua