Оксамитова нитка Шовкового шляху

Оксамитова нитка Шовкового шляху

Щоб перевезти вантажі контейнерним поїздом з Китаю через Україну до Європи, за прогнозами фахівців, потрібно 11 діб. Де віднайти резерви, щоб скоротити цей час до 9 діб? Це та інші питання сформували порядок денний міжнародного форуму на початку грудня в Одесі. Тема конференції — «З’єднуючи Європу та Азію: новий погляд на формування мережі трансконтинентальних маршрутів» — об’єднала учасників з багатьох країн, зацікавлених у розвитку даного транспортного коридору.

Маємо добрі новини

Незважаючи на невтішні прогнози скептиків, Україна може посісти достойне місце в світі і стати одним з провідних транспортерів товарів та послуг з Китаю до Європи. Про це, відкриваючи міжнародний форум, повідомив заступник Міністра інфраструктури України, керівник апарату Володимир Омелян. На сьогодні в результаті перемовин з Китаєм Україна має зафіксовану в протоколі домовленість про свою присутність на Шовковому шляху. Крім того, Міністерством інфраструктури була ухвалена низка документів, що змінять філософію управління залізницями і морськими портами. Ухвалені й нові закони, що включають європейські стандарти.

vozm.jpgПереваги України як партнера міжнародного транспортного коридору Китай—Європа в тому, що з 1 січня він увійде до єдиного європейського простору. Це означає єдині правила гри та вимагає належного рівня надання транспортних послуг. «Ми зобов’язані створити всі умови на нашій території, щоб втілити якісні зміни за принципом «Україна — це китайська ціна та німецька якість», — зазначив Володимир Омелян.

Шлях з Китаю до Європи пролягає через кордони шести країн. Для створення сприятливих умов з транспортування вантажів, зазначалося на конференції, потрібно скоротити час на митних переходах. Звучали слушні пропозиції щодо того, аби оптимізувати проходження транзитних контейнерів в Україні — за умови, коли вони пройшли ретельну перевірку на початку шляху. Для залучення клієнтів пропонували запровадити гнучку систему тарифів. Важливими чинниками збільшення транзитних можливостей мають стати принцип єдиного вікна, встановлення єдиних часових рамок у роботі пунктів пропуску тощо.

Повідомлялося про необхідність зниження на 50 % портових транзитних зборів. Серед інших складових, що сприятимуть сервісу, — заплановане на 2016-й оновлення парку контейнерів та платформ, створення відеомаршрутів, які нададуть прозору інформацію про пересування вантажів.

Представники Грузії, Азербайджану, Польщі, Угорщини, Казахстану та інших країн — учасниць проекту — ділилися досвідом з надання якісних транспортних послуг. Так, керівник підрозділу Rail Cargo Сarrier Даніель Дежо (Угорщина) розповів про свою компанію, яка стала успішною завдяки сприятливій державній політиці. За три роки на ринку транспортних послуг (з 2013 р.) вдалося налагодити зв’язки з багатьма країнами світу та подвоїти кількість перевезених вантажів.

Амбітні наміри

Приклади співробітництва влади і бізнесу навів представник Казахстану, де приділяють особливу увагу нормативній базі: там ухвалений закон про змішані перевезення, створені хороші умови для вантажовідправників, які хочуть користуватися мультимодальними перевезеннями. Зосередження транспортних послуг в одних руках сприяє створенню належних умов для бізнесу. Так, вдалося скоротити кількість дозвільних документів: для вантажів на експорт — до трьох, а на імпортні — до п’яти (раніше було до 16).

Мали що сказати і наші співвітчизники. Зокрема про прогресивні методи роботи, запроваджені на митниці. Як мовив перший заступник начальника Одеської митниці Одеської державної фіскальної служби України Семен Кривонос, спрощене оформлення митних документів практикують з 30 країнами, і кількість держав, які користуватимуться таким правом, збільшуватиметься. Повідомив про амбітні наміри скоротити час огляду вантажів з 4 год до 12 хв. Поінформував і про роботу над унікальним проектом — створенням на території України відкритого митного простору, що передбачає встановлення в зоні митного контролю сучасного терміналу, який працюватиме цілодобово. Нове програмне забезпечення допоможе оформляти митні процедури за лічені хвилини, сформувати нові принципи та аналіз ризиків при митному оформленні. А головне те, що в митному секторі працюватимуть абсолютно нові кадри.

Перспективне реформування

Реформування залізничної галузі в Україні також має перспективи. На часі — створення цифрових транспортних коридорів, проект яких, як зазначив заступник Міністра інфраструктури України Микола Снітко, було презентовано в листопаді у Брюсселі. Не останню роль у створенні безперешкодного пересування вантажів у напрямку Китай—Україна—Європа відіграватиме законодавча база, зокрема Закон України «Про залізничний транспорт». Такий тривалий шлях закону пояснюється тим, що належить доопрацювати 50 підзаконних актів, які дадуть змогу працювати ПАТ «Укрзалізниця» в нових умовах.

omelan.jpgВолодимир ОМЕЛЯН, заступник Міністра інфраструктури України, керівник апарату:

«Коли ми запропонуємо маршрут швидкого пересування, то виграємо і в часі, і в ціні. Україна має вигідне географічне розташування і великий потенціал. І якщо в 2011 р. за маршрутом проходило десять пар поїздів, то зараз — 400. Ми повинні створити такі умови в країні, щоб сюди прийшли іноземні інвестиції. І тоді проблеми з олігархами відпадуть, тому що західний інвестор не захоче мати справу з корупціонерами. Політика Китаю спрямована на те, щоб допомогти розбудувати інфраструктуру транзитних країн. Ми провели перемовини з партнерами Німеччини, Угорщини, Австрії та Словаччини про створення консорціуму, єдиного транспортного логістичного шляху з тим, щоб мати постійний рух товарів без обмежень».

daniel.JPGКерівник Rail Cargo Carrier зі Східного регіону Даніел ДЕЖО:

«У країнах Євросоюзу пасажирські та вантажні перевезення розділені. Держава дає право на створення так званих приватних залізничних підприємств з певним статутним фондом, людськими ресурсами і гарантіями. За таких умов можна виходити на ринок і успішно здійснювати перевезення. Подібні правила діють практично в усіх європейських країнах. І оскільки наша компанія ліцензована, то ми маємо змогу розширювати співпрацю з іноземними партнерами, зокрема з Україною».

 
Для добавления комментариев Вы должны быть зарегистрированы.
регистрация | авторизация
 Июнь 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
вс
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Як Ви адаптуєтеся до спекотних днів?
Не вилажу з водойми (1)
+35 це хіба спека? (1)
П’ю багато зеленого чаю (0)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя Погода в Києві
 
Все права защищены c 1992-2010 Редакция газеты "Магистраль"
При полной перепечатке материала ссылка на статью обязательна.
При частичной перепечатке материалов сайта ссылка на www.magistral-uz.com.ua обязательна.
Контакты: Тел. / факс: 465-01-90, E-mail: magistral@uz.gov.ua