Новаторська стометрівка

Новаторська стометрівка

Прохідники Бескидського тунелю вже понад 20 діб розробляють нижній уступ, а днями подолали позначку у 100 м. Аби побачити, як відбувається пониження тунелю, і дізнатися, чи змінилася технологія робіт, об’єкт відвідав кореспондент «Магістралі».

На території будівництва у вічі одразу потрапляє східний портал тунелю. Вражає він, у першу чергу, своїми розмірами, адже будівельники вибрали весь передпортальний ґрунт і понизили тунель на 4,5 м. Що ж до глибини проходження, то на момент мого перебування на об’єкті будівельники ПрАТ «Інтербудтунель» якраз закладали вибухівку до шурфів, а після її підривання і вивезення зайвого ґрунту подолали 100-метрову позначку. Як розповів заступник начальника дільниці Костянтин Стєхов, аби приступити безпосередньо до проходження нижнього уступу тунелю, треба було виконати величезний обсяг підготовчих робіт. Зокрема вибрати весь ґрунт на припортальному майданчику та демонтувати всі комунікації безпосередньо у тунелі, які були прокладені при спорудженні верхнього уступу. Це треба було зробити, аби не пошкодити їх при здійсненні вибухів під час другого етапу будівництва.

t2.JPG— До підготовки ми приступили одразу після від’їзду учасників урочистого завершення першого етапу будівництва, яке відбулося 21 січня, — мовить К. Стєхов. — Та, попри те, що працювали цілодобово, безпосередньо підривні роботи у самому тунелі розпочали лише на початку лютого. Проходження нижнього уступу здійснюється за тим же ново-австрійським методом, який передбачає підривання надміцної гірської породи.

Тож фахівці підприємства-підрядника просвердлюють у породі шурфи завглибшки 4 м, закладають вибухівку і підривають її. Після цього за допомогою потужної вентиляційної системи очищають тунель від пилу, вивозять породу, встановлюють арки тимчасового кріплення і бетонують їх.

t3.JPGЗа словами будівельників, якщо за спорудження верхнього уступу разово закладали 300 кг вибухівки, то за проходження нижнього — лише 100 кг. Це пов’язано з тим, що зараз вони працюють зі значно меншим об’ємом породи — площа перерізу нижнього забою становить лише 43 м2, тоді як верхнього була 70 м2. Утім, менший об’єм ґрунту дає можливість підрядникові здійснювати вже два вибухи і в середньому вибирати майже 260 м3 породи за добу.

Щоправда, спочатку будівельники розглядали можливість вертикального закладення вибухівки на максимальну довжину проходження — 8 м. Та після врахування усіх факторів від цієї ідеї відмовилися, адже горизонтальне її закладення на глибину 4 м безпечніше, бо порода розлітається в кілька разів менше.

stexov.JPG— Безпечніша технологія спорудження Бескидського тунелю дала змогу вийти на середній темп проходження 6 м за добу, — продовжує Костянтин Стєхов. — Найближчим часом ми досягнемо максимальної щодобової довжини у 8 м, так як це передбачено проектом. Просто зараз ще йде процес адаптації працівників до проходження нижнього уступу, адже з’явилися додаткові роботи. Наприклад слід демонтовувати плити дорожнього настилу, які були встановлені за проходження колоти.

Що ж до кріплення арок нижнього уступу, то технологія зовсім не змінилася, та зараз їх треба вдвічі більше. Бо при спорудженні верхнього уступу їх встановлювали через кожен метр, а у розломах — через 75 см, три-чотири за добу, а нині уже шість-вісім. Але, як запевнили працівники підприємства-підрядника, це не стане перепоною, адже їх виготовили із 300-метровим запасом. До того ж на всіх дільницях будівельники працюють у посиленому режимі.

Одначе наприкінці березня—на початку квітня у будівельників роботи ще побільшає. Після подолання 300-метрової позначки прохідники візьмуться за спорудження ніш і камер. Загалом проектом передбачено 49 ніш і 12 камер, розташованих відповідно через 60 м та 300 м у шаховому порядку з кожного боку по всій довжині тунелю. Робитимуть це вже не вибуховим методом, а за допомогою відбійних молотків. Таким же способом прокладатимуть і евакуаційні переходи для пересування обслуговуючого персоналу та можливої евакуації людей між старим та новим тунелями. Вони будуть розташовані на відстані 500 м один від одного, а в діаметрі становитимуть не менше 5 м.

Та, попри такий трудомісткий процес, будівельники переконують, що завершать і цей етап спорудження достроково.

 
Для добавления комментариев Вы должны быть зарегистрированы.
регистрация | авторизация
 Май 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
вс
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
Як Ви адаптуєтеся до спекотних днів?
Не вилажу з водойми (1)
+35 це хіба спека? (1)
П’ю багато зеленого чаю (0)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя Погода в Києві
 
Все права защищены c 1992-2010 Редакция газеты "Магистраль"
При полной перепечатке материала ссылка на статью обязательна.
При частичной перепечатке материалов сайта ссылка на www.magistral-uz.com.ua обязательна.
Контакты: Тел. / факс: 465-01-90, E-mail: magistral@uz.gov.ua