29.07 2015 / Социум

Молоді фахівці: як стати керівником

Молоді фахівці: як стати керівникомОлена Плотнікова

За програмою Укрзалізниці з підготовки керівників для залізничної галузі «Молоді фахівці» за два роки з 2013-го по 2014 р. випустили 150 молодих спеціалістів. Цього року працювати на залізничних підприємствах розпочнуть іще 36 випускників.

Деякі з учасників проекту вже працюють поїзним диспетчером або головним технологом, а дехто навіть став головним інженером…

Уже третій рік поспіль в Укрзалізниці діє програма з підготовки спеціалістів для залізничної галузі «Молоді фахівці». У програмі беруть участь студенти вишів України III—IV рівнів акредитації: Українська державна академія залізничного транспорту, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка В.Лазаряна та Державний економіко-технологічний університет транспорту. До війни на Сході до цього списку входив і Донецький інститут залізничного транспорту.

Суть програми в тому, що кожного року спеціалісти Укрзалізниці та фахівці вишів відбирають найкращих студентів, які навчаються на випускних курсах залізничних університетів, інститутів і академій. Майбутні керівники здають додаткові тести, а потім протягом останнього року навчання ходять на лекції з управління персоналом, менеджменту тощо, а також отримують додаткову стипендію. Тим часом на залізницях для них формують майбутні робочі місця відповідно до їхнього освітньо-кваліфікаційного рівня. Тож відразу після закінчення вишу випускники стовідсотково займають керівні посади на підприємствах Укрзалізниці. Ці умови прописані у спеціальному договорі, що укладається перед початком останнього курсу, а далі все залежить від молодого фахівця...

shara.JPGЗаступник начальника Департаменту управління персоналом Укрзалізниці Сергій ШАРА:

«Мета цього проекту — забезпечити галузь найкращими фахівцями. А студенти, у свою чергу, отримують гарантію працевлаштування, допомогу у навчанні та надійне майбутнє. Зараз непрості часи. Цього року в проекті взяли участь 36 студентів, але не змогли оформити договори на Одеській і Донецькій залізницях. Та, незважаючи на труднощі, ми робитимемо все можливе, щоб продовжувати й удосконалювати цей проект і надалі, бо вже сьогодні бачимо перші позитивні результати».

lazor.JPGУчасник програми «Молоді фахівці» Михайло ЛАЗОР (Одеська залізниця):

«Відразу після школи я пішов навчатися до залізничного технікуму, а потім працював слюсарем у локомотивному депо Одеса-Сортувальна. Тож після закінчення Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту та участі в проекті Укрзалізниці повернувся у ТЧ-1 вже на керівну посаду інженера-технолога, де мене зустріли як рідного. Допомагали в усьому. І через рік я став головним технологом, проте й досі мені не вистачає досвіду, практичних навичок і знань. Хотілося, щоб хоча б для учасників проекту цьому приділяли більше уваги й підсилили виробничий бік навчання. Та, на мою думку, проект «Молоді фахівці» обов’язково має існувати й надалі. Адже різниця й у знаннях, і в умовах навчання у звичайних студентів і в нас дуже велика. І якщо завдяки програмі у мене було хоча б базове уявлення про роботу на залізниці й свої професійні обов’язки, то більшість моїх одногрупників навіть цього не мали і так і не змогли влаштуватися на сталеву магістраль. Багатьом молодим спеціалістам уже на моєму підприємстві, які не брали участі в програмі, також не вистачає знань, а нам створили умови і надали мотивацію вдосконалюватись і розвиватись у професійному плані».

linnik.JPGУчасник програми «Молоді фахівці» Олександр ЛІННИК (Південна залізниця):

«Я — з династії залізничників. Тож працювати на сталевій магістралі мріяв з дитинства. І в Українську державну академію залізничного транспорту вступав за цільовим направленням. Вважаю, мені дуже пощастило, що саме під час мого навчання в університеті розпочався пілотний проект Укрзалізниці з підготовки молодих фахівців. Як на мене, головний плюс цієї програми — стовідсоткова гарантія працевлаштування, та ще й на керівну посаду. Тож на останньому курсі університету ми вже знали, де працюватимемо. А на моєму захисті дипломної роботи був присутній начальник служби — мій майбутній керівник. Тож у Сумську дистанцію електропостачання я прийшов відразу на посаду електромеханіка. Звичайно, попри додаткові заняття за програмою, досвіду керівника мені не вистачало: всьому довелося навчатися з самого початку, та ще й, напевно, через те, що ми були першими, наставника в мене так і не було. І через кризу про обіцяну допомогу із житлом уже ніхто й не згадує…

Та з кар’єрою мені пощастило. Вже через півроку після працевлаштування я став інженером технічного відділу, а в червні 2015 р. був призначений на посаду головного інженера. Звичайно, основним трампліном свого професійного розвитку вважаю саме участь у пілотному проекті. Проте дуже шкода, що в цій програмі надавалася перевага цільовикам. Адже багато моїх одногрупників, маючи гідні оцінки й хороші знання, не мали можливості взяти участь у проекті. Тоді як цільовики, які були дещо слабші за рівнем знань, проходили відбір. А перспективніші й обізнаніші хлопці та дівчата йдуть працювати у приватні фірми. Проте загалом програма Укрзалізниці має існувати й надалі. Адже це реальний шанс для випускників побудувати кар’єру і бути впевненими у своєму майбутньому».

 
Для добавления комментариев Вы должны быть зарегистрированы.
регистрация | авторизация
 Апрель 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
вс
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Як Ви адаптуєтеся до спекотних днів?
Не вилажу з водойми (1)
+35 це хіба спека? (1)
П’ю багато зеленого чаю (0)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя Погода в Києві
 
Все права защищены c 1992-2010 Редакция газеты "Магистраль"
При полной перепечатке материала ссылка на статью обязательна.
При частичной перепечатке материалов сайта ссылка на www.magistral-uz.com.ua обязательна.
Контакты: Тел. / факс: 465-01-90, E-mail: magistral@uz.gov.ua