Капітальний підйом

Капітальний підйом

Наразі повністю оновити локомотивний парк неможливо. Саме тому ПАТ «Укрзалізниця» взяло курс на технічне переозброєння шляхом капітальних ремонтів магістральних локомотивів. Відтак торік лише регіональна філія «Львівська залізниця» відправила на Львівський локомотиворемонтний завод 18 електровозів, з яких дев’ять відреставрували завдяки додатковому замовленню. Щоб дізнатися про те, як оновлена техніка зарекомендувала себе в експлуатації, кореспондент «Магістралі» завітав у локомотивне депо Мукачеве.

За особливих умов

Вибір місця поїздки був не випадковий. Адже саме цей підрозділ потребує чи не найбільшої кількості електровозів, бо ж забезпечує вантажні перевезення через Бескидський перевал — найскладніший не лише на території країн СНД, а й у Європі. Тут, аби перевезти вантажний поїзд вагою 4 тис. 600 т, необхідно аж чотири локомотиви: три — у голові составу та один — у хвості.

Зараз в експлуатації перебуває 49 електровозів ВЛ11м, з яких десять мають перепробіг на ремонт в обсязі КР-2 та п’ять — в обсязі Кр-1. Забезпечувати перевезення вантажів через гірський перевал такою кількістю локомотивів надзвичайно важко.

tayps.JPG— Якщо зараз, коли на початку року тенденційно маємо спад вантажних перевезень, цих електровозів достатньо, то вже із середини лютого їх нам бракуватиме, — мовив начальник локомотивного депо Мукачеве регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Мирослав Тайпс. — У середньому депо має потребу у 50 локомотивах, хоча є дні, коли для перевезень потребуємо і 55 електровозів. За інтенсивного надходження поїздів нам не вистачає навіть десяти «штовхачів», які працюють на перевалі.

З огляду на це, коли керівництвом публічного акціонерного товариства було сформовано план на додаткові ремонти локомотивної техніки, із депо Мукачеве відправили на заводський ремонт одразу вісім електровозів. З яких сім одиниць мають оновити в обсязі КР-2 — та один — в обсязі КР-1.

Як сказав заступник начальника локомотивного депо Мукачеве з ремонту Василь Гайделбахер, через менший обсяг роботи електровоз під номером 011 оперативно повернувся із заводу і наразі успішно експлуатується на перевалі.

Є розуміння

— Всі електровози, що повертаються із заводського ремонту, ми ставимо або у голову поїзда, або ж у його хвіст, — мовить Василь Гайделбахер. — Вони мають покращені характеристики, адже більш потужні і краще віддають в електромережу зрекуперовану енергію.

lrz.JPGЗ іншими локомотивами було важче. Електровози 1987—1988 рр. випуску перебували у довготривалому відстої з півтора десятка літ і потребували значно глибшого ремонту. А якщо ще врахувати те, що штат працівників локомотиворемонтного заводу вкомплектований не повністю, то їх ремонт дещо затягнувся. Саме тому нині в депо на ТО-5, тобто на пусконалагоджувальних роботах, перебувають лише три електровози під номерами 122, 144 та 044, які пройшли КР-2. Ще чотири одиниці через виявлення низки дрібних недоліків було відправлено повторно на заводський ремонт.

Звісно, трагедії з цього ніхто не робить, адже у депо є розуміння того, що протягом двох місяців повністю відремонтувати все обладнання, тягові двигуни та допоміжні машини, замінити кабельно-провідникові мережі й відновити ходову у семи локомотивах — надзвичайно важке завдання. Втім, і брати в експлуатацію локомотиви з недоліками після капітального ремонту недопустимо.

— У нас надзвичайно складний профіль колії, — каже заступник начальника депо з експлуатації Йосип Ліґета. — Між станцією Воловець та Бескид маємо найбільший підйом, який становить понад 0,0031. Це означає, що на одному кілометрі маємо підйом на 31 м. Ускладнюється він ще й тим, що там багато кривих малого радіуса — довжиною 250—280 м. Тому навіть найменших несправностей перевал не пробачає.

pereval.JPGХоча у таких умовах найбільше проблем виникає зі швидким зношуванням бандажів колісних пар. Адже максимальний термін експлуатації колісних пар між обточками становить лише три тижні, а за цей час локомотив встигає наїздити лише 7—8 тис. км. І це при тому, що у депо проводять гартування гребенів бандажів. Стежать тут і за своєчасним проведенням повторних гартувань, бо ж метал зміцнюється лише на 2 мм, а на третьому міліметрі він уже дуже слабкий. А ще у депо помітили, що під час руху в непарному напрямку перша колісна пара по ходу потяга має більшу зношуваність, ніж інші. Тому після повторного гартування — через кожних три тижні — локомотиви розвертають на поворотному трикутнику.

Саме така технологія дає змогу експлуатувати нові колісні пари, які встановлюють на електровози під час капітальних ремонтів, до півтора року. За цей час локомотиви встигають набігати 120—150, а подекуди й 170 тис. км.

Шляхом удосконалення

У депо переконані, що незабаром усі недоліки завод усуне, тож тягово-рухомий склад використовуватиметься за призначенням. А одна з наймолодших локомотивних бригад депо Мукачеве у складі машиніста Володимира Фещенка та помічника Миколи Осташа вважає найважливішим те, що нарешті настав час, коли техніку, яка роками стояла мертвим вантажем, знайшли можливість відновити.

brigada.JPG— Я лише півроку працюю машиністом електровоза, а до цього впродовж восьми літ був помічником, — мовить Володимир Фещенко. — Це надзвичайно складна ділянка роботи, яка потребує максимальної концентрації і чіткого виконання вказівок ведучої локомотивної бригади. Але перевал також вимагає справної техніки, яка б не підводила у найвідповідальніший момент. Потрібно, щоб машина добре витримувала моторний та рекуперативний режими. Капітально відремонтовані електровози забезпечують їх бездоганно. Та й на таких локомотивах приємніше їздити.

Водночас хлопці завважили, що хоч це й не модернізація, та низка новинок, які покращують роботу локомотивної бригади, знайшлася. Зокрема, локомотиви із заводу прийшли вже зі встановленими біотуалетами. Відтак залізничний транспорт став екологічнішим. Встановлено й сучасні системи рекуперативного гальмування із електронними моніторами, на яких відображається низка параметрів, зокрема показники швидкості руху, напруги струму тощо. Замінено обшивку кабіни та, що важливо, вмонтовано сонцезахисні шторки.

— Оскільки найближчим часом нових електровозів ми, найімовірніше, не отримаємо, то наше завдання — зберегти, а за можливості й удосконалити те, що маємо, — підсумували молоді локомотивники.

 
Для добавления комментариев Вы должны быть зарегистрированы.
регистрация | авторизация
 Сентябрь 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
вс
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
Як Ви адаптуєтеся до спекотних днів?
Не вилажу з водойми (1)
+35 це хіба спека? (1)
П’ю багато зеленого чаю (0)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя Погода в Києві
 
Все права защищены c 1992-2010 Редакция газеты "Магистраль"
При полной перепечатке материала ссылка на статью обязательна.
При частичной перепечатке материалов сайта ссылка на www.magistral-uz.com.ua обязательна.
Контакты: Тел. / факс: 465-01-90, E-mail: magistral@uz.gov.ua