Електрифікація від моря до моря

Електрифікація від моря до моряМирослав Буркович

З початку наступного року набуває чинності угода про зону вільної торгівлі між Україною та Європейським Союзом. Для забезпечення її реалізації необхідно розвивати транспортне сполучення. Одним зі шляхів є ефективне використання транспортних коридорів, зокрема між Україною та Білорусією.

Обговорення цього питання відбулося на засіданні українсько-білоруської Робочої групи з питань транспорту у Львові. У її роботі брала участь делегація Укрзалізниці на чолі з в.о. Генерального директора Укрзалізниці Олександром Завгороднім.

Заступник начальника Білоруської залізниці Валерій Стромук наголосив, що на території його країни у співпраці з литовськими залізничниками розпочалась електрифікація дільниці Молодечно—Гудогай—держкордон. Таким чином є реальна можливість побудови транспортного коридору від Балтійського до Чорного морів. Реалізація проекту потребує участі й українських залізничників. Електрифікована від моря й до моря колія дасть можливість встановити нижчі тарифи за перевезення, а отже залучити більше вантажовідправників.

Фахівці Укрзалізниці, які брали участь у нараді, підтвердили готовність до співпраці. При цьому зазначили, що на сьогодні обсяги вантажів, які переробляють на стиках українських і білоруської залізниць, досить великі та стабільні.

В. о. Генерального директора Укрзалізниці Олександр Завгородній розповів, що наші залізничники розуміють необхідність переходу на електротягу і ставляться до цього питання дуже серйозно. Щоб зістикувати українсько-білоруські електрифіковані колії, наступного року на українській стороні електрифікують прикордонну дільницю Коростень—Овруч—держкордон. Для цього внесли зміни до фінансового плану Укрзалізниці на 2015 р. і розпочалося техніко-економічне обґрунтування проекту. У нинішньому році замовлять обладнання, потрібне для будівництва тягових підстанцій. На 2019—2020 рр. передбачена електрифікація прикордонної дільниці Чернігів—Горностаївка. Оскільки вартість перевезення вантажів електротягою у три рази менша, ніж тепловозною, це дасть можливість значно зменшити витрати за перевезення вантажів і зробить залізничний транспорт конкурентоздатнішим.

Визначено принцип роботи цього транспортного коридору. Для забезпечення потоків вантажів по ньому Азербайджан, Грузія, Казахстан і Україна підписали міждержавну угоду про співпрацю. До її протоколу приєдналися Польща та Литва. Використовуватимуться контейнерні та контрейлерні моделі перевезення вантажів. Їх здійснюватимуть контейнерний поїзд «Зубр» та потяг комбінованого транспорту «Вікінг». Аби була можливість перевозити не лише вантажі, які прибувають до порту Іллічівськ, а й ті, які формуються на шляху прямування, переобладнують платформи. Час перебування потяга «Вікінг» у дорозі скорочено на 7,5 год. Встановлено нові конкурентоздатні тарифи. Тож є підстави сподіватися на його більшу затребуваність.

Сьогодні на завершальній стадії перебуває вирішення питання передання вантажів з морських портів України українським залізницям. Це дасть можливість забезпечити зниження тарифу на перевезення вантажів поромом між портами Батумі та Іллічівськ і, як наслідок, збільшить потік вантажів з Південного регіону в напрямку Білорусі, Польщі та інших європейських країн.

У ході наради транспортники наголосили на необхідності проведення спільних робіт із питань експлуатації прикордонних ділянок залізничної інфраструктури. Українська сторона звернулася до білоруських колег із пропозицією розглянути можливість надання Білоруською залізницею паритетних з прибалтійськими портами тарифних умов на перевезення білоруських нафтопродуктів через порти України. Та розглянути можливість збереження на 2016 фрахтовий рік дії знижки в розмірі 35 %, встановленої Білоруською залізницею на перевезення транзитом по території Білорусі зернових вантажів у напрямку Литви, в тому числі й на порти. У найближчі дні українські залізничники побувають у своїх білоруських колег для продовження переговорів.

 
Для добавления комментариев Вы должны быть зарегистрированы.
регистрация | авторизация
 Июнь 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
вс
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Як Ви адаптуєтеся до спекотних днів?
Не вилажу з водойми (1)
+35 це хіба спека? (1)
П’ю багато зеленого чаю (0)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя Погода в Києві
 
Все права защищены c 1992-2010 Редакция газеты "Магистраль"
При полной перепечатке материала ссылка на статью обязательна.
При частичной перепечатке материалов сайта ссылка на www.magistral-uz.com.ua обязательна.
Контакты: Тел. / факс: 465-01-90, E-mail: magistral@uz.gov.ua