Дискусія навколо тарифу

Дискусія навколо тарифу

На минулому тижні в Європейській бізнес-асоціації (European Business Association — EBA) відбулася зустріч першого заступника Міністра інфраструктури Володимира Шульмейстера та в. о. Генерального директора Укрзалізниці Олександра Зав-городнього з представниками бізнесу. Організатори заходу запропонували обговорити три питання: щодо тарифної політики, станційних зборів і збереження вантажів. Проте левову частку уваги як спікери, так і представники бізнес-кіл приділили першому питанню. З якими аргументами виступали учасники дискусії й чи знайшли вони точки дотику?

Шкідливе донорство

На початку заходу Володимир Шульмейстер не лише окреслив ту важливу роль, яку Українські залізниці відіграють у нашій державі, а й акцентував увагу присутніх на серйозних проблемах галузі. Серед них — катастрофічний рівень зношеності рухомого (перш за все локомотивного) парку, важкий фінансовий стан і низький рівень заробітної плати залізничників.

— У цьому році на капінвестиції було заплановано направити майже 2 млрд грн. Згідно з дослідженнями авторитетної міжнародної компанії A. T. Kearney, ця сума повинна сягти 40 млрд грн на рік, — зазначив Володимир Шульмейстер.

За словами посадовця, причина того, чому галузь перебуває в жалюгідному стані, полягає, зокрема, у незбалансованій тарифній політиці.

— Роками компанії вибудовували такі бізнес-моделі, коли Укрзалізниця була для них донором. І тому нині ми повинні відходити від цього, якщо хочемо, аби залізнична галузь розвивалася, — мовив Володимир Шульмейстер.

Які ж зміни відбуватимуться у тарифній політиці? По-перше, протягом найближчих років передбачено поетапне підняття рівня тарифів до економічно обґрунтованого (до кінця року планується перший етап підвищення). По-друге, вартість перевезення різних видів вантажів буде вирівнюватися. Крім цього, йтиме процес посилення нагляду за перевантаженням автомашин на дорогах, що також повинно залучити вантаж на залізницю. Адже наразі, наприклад, перевезення автотранспортом вигідніше ще й тому, що машина їде з подвійним, а то і з потрійним перевантаженням.

— На минулому тижні на одному з вагових комплексів була зупинена фура вагою 135 т! Крім іншого, такий вантаж не витримали і ваги — вони зламалися, — повідомив Володимир Шульмейстер.

Взаємовигідне зростання

Звісно, зміни у тарифній політиці викликали чимало запитань і реплік представників бізнесу. Зокрема, лунали побоювання, що внаслідок підняття плати за вантажні перевезення продукція, приміром гірничо-металургійного комплексу, стане неконкурентоспроможною на світових ринках. Або деякі види вантажу (наприклад щебінь) узагалі підуть із залізниці, бо його набагато вигідніше буде перевозити автівками.

Проте, за словами очільника Укрзалізниці, логіка тут проста.

— Якщо ми мовимо, що тариф піднявся на 10—20 %, то ціна продукції, яку ми закуповуємо та яку наші підприємства поставляють на експорт, зросла у рази. Два роки тому рейки ми купували по ціні 12 тис. грн за 1 т. А тепер ціна вже сягла 26 тис. грн за 1 т. Схожа картина і з іншою номенклатурою товарів, що ми закуповуємо. Тобто інфляція значно випереджає темпи росту тарифів, — констатував Олександр Завгородній.

Відповідно за ці два роки транспортна складова у собівартості продукції лише зменшувалась. А на закиди виробників, що зараз вони і так працюють збитково, Володимир Шульмейстер порадив зайнятись оптимізацією бізнесу.

— Переглядайте способи ведення бізнесу, зменшуйте витрати. Бо залізниця не може й надалі дотувати вас, — мовив посадовець.

У свою чергу Олександр Завгородній зазначив, що внаслідок залучення додаткових коштів на розвиток залізниці у виграші будуть і її партнери. Адже нині заявки на перевезення не забезпечуються в повному обсязі саме внаслідок поганого стану інфраструктури на певних дільницях та браку тепловозів. Виправити це можливо, лише залучивши додаткові кошти.

Ще один позитивний аспект: отримавши додаткові кошти, Укрзалізниця зможе дати поштовх багатьом вітчизняним підприємствам, у тому числі й гірничо-металургійного комплексу.

zavgorodni.JPG— Ми наразі проводимо перемовини з усіма нашими основними партнерами, аби розробити програму розвитку економіки України через призму розвитку залізниць. Ми вже розуміємо, скільки нам треба закупити у наступному році вантажних вагонів, скільки відновити локомотивів і відремонтувати кілометрів колії. А це означає, що наші партнери також зможуть планувати певні обсяги виробництва саме під нас, — зазначив Олександр Завгородній.

До речі, в наступному році планується оновити приблизно тисячу кілометрів колії.

Ще одне болюче питання полягає в тому, що партнери Українських залізниць не завжди по-партнерськи себе поводять. Так, лише в цьому році внаслідок порушення технології навантаження-розвантаження було пошкоджено 1,5 тис. піввагонів. Ті ж металурги дозволяють собі вантажити при температурі більше +100 °С. Або насипом вантажиться сіль у піввагон, через що прискорюється процес корозії металу.

Реформа МВС забула про транспорт

Власне, в останній частині спілкування обговорювалися питання схоронності вантажів при транспортуванні та оптимізації станційних зборів. Зокрема, присутні клієнти сталевих магістралей нарікали на забезпечення охорони вантажів та посилення відповідальності Укрзалізниці за випадки крадіжок. Проте ця проблема має декілька складових.

— Крім усього іншого, розкрадання вантажів несе загрозу безпеці руху. Адже скинутий на рейки метал може призвести до сходження поїзда, — з жалем сказав О. Завгородній. — Тому ми теж зацікавлені у розв’язанні цієї проблеми. Одначе треба зважати на те, що нині наша воєнізована охорона майже у повному складі зосереджена на охороні мостів і спеціальних споруд. Ще один аспект: за проведення реформування МВС була розформована транспортна міліція. Наразі тривають переговори з представниками міністерства, і сподіваємося, що вже у жовтні ми це питання розв’яжемо. А поки що тимчасово на великих вантажних станціях, таких як Знам’янка, П’ятихатки та інші, для охорони ми залучаємо приватні компанії.

Що ж до станційних зборів, то це питання актуальне для малодіяльних віддалених станцій, де клієнт замовляє невеликі обсяги перевезень. У такому разі буває, що плата за перевезення дорівнює тарифу за подачу/прибирання вагонів. Проте, як завірив О. Завгородній, сьогодні в Укрзалізниці вже готуються пропозиції по оптимізації таких зборів, аби зробити їх привабливішими для клієнтів.

 
Для добавления комментариев Вы должны быть зарегистрированы.
регистрация | авторизация
 Июнь 2017 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
вс
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
Як Ви адаптуєтеся до спекотних днів?
Не вилажу з водойми (1)
+35 це хіба спека? (1)
П’ю багато зеленого чаю (0)

ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников ZDSim.kiev.ua - Клуб железнодорожников Залізничне перехрестя Погода в Києві
 
Все права защищены c 1992-2010 Редакция газеты "Магистраль"
При полной перепечатке материала ссылка на статью обязательна.
При частичной перепечатке материалов сайта ссылка на www.magistral-uz.com.ua обязательна.
Контакты: Тел. / факс: 465-01-90, E-mail: magistral@uz.gov.ua